John Sheppard
John Sheppard je vynikajícím armádním pilotem, umí létat, jak říká, téměř se vším. Díky jeho výjimečnému letu nebyl gen. O'Neill sestřelen náhodně odpálenou antickou střelou. Jednou v Afghánistánu neuposlechl přímý rozkaz, když se snažil zachránit životy tří vojáků. John miluje sjezd, fotbal a vše, co se odehrává v rychlosti nad 200 km/h ;o).
K programu Atlantis dostal neuvěřitelnou náhodou. Sheppard totiž vlastní neobyčejně silný antický gen, díky kterému je schopný ovládat všechny antické technologie. Tento gen objevil, když se "posadil" do antického ovládacího křesla a to se aktivovalo. John ovládá antickou technologii zcela přirozeně - bez nutnosti velkého soustředění. Dr. Weirová si ho proto vybrala do své expedice.
Při jedné ze svých misí byl napaden tvorem - zvaným Eratruský brouk. Ten se mu přisál na krk a začal z něj pomalu vysávat život. Při nakažení základny smrtícím nanovirem se vydal odpálit naquadahový generátor, který vytvořil dostatečnou elektromagnetickou vlnu potřebnou pro zničení nanoviru. Rozhodnul se také obětovat svůj život a vletět puddle jumprem s atomovou bombou do mateřské lodě a zničit ji. Naštěstí jej zachytila loď Deadalus a pomocí transportního zařízení ho zachránila. Po nalezení antické lodi jménem Aurora se dobrovolně připojil k ostatním lidem ve stázi a pokusil se získat informace o slabině Wraithů. John byl také na 8 měsíců uvězněn v antickém zařízení, kde plynul čas několikanásobně rychleji. Dokonce byl nakažen retrovirem, který začal pomalu měnit jeho DNA, ale tento proces se nakonec podařilo zvrátit.
Mjr./pplk. John Sheppard někdy nedůvěřuje velení dr. Weirové a jedná na vlastní pěst. Dokonce si pojmenoval antickou loď z GateShip (McKayův název) na puddle jumper. Je neobyčejně chytrý a vynikající pilot. Mnohokrát nasadil svůj život, aby zachránil nejen členy svého teamu, ale i životy ostatních.
Náhledy fotografií ze složky atlantis